Bakanlığımız
Lodumlu kampüsünde bulunan Merkez Kreş ve Gündüz Bakımevine yapılacak
kayıtlara ve mezunlara ilişkin uygulama esasları aşağıdadır.
1.
2023-2024 Eğitim ve Öğretim Yılı için Merkez Kreş ve Gündüz Bakımevine;
2020 yılı ve öncesi doğumlu çocuklar ile 30.09.2023 tarihi itibarıyla
ilkokul çağına gelmemiş çocuklar kayıt olabilecektir. Başvuru kabulleri
Kamu Kurumlarınca Açılacak Çocuk Bakımevleri Hakkında Yönetmelik – Madde
11’e göre yapılmaktadır. 11.madde gereğince, Kreşe kayıtta öncelik
hakkı; anne-babası Bakanlığımızda çalışan çocuklara tanınır. İkinci
öncelik hakkı; Bakanlığımızda çalışan annenin çocukları içindir. Babanın
Bakanlığımızda çalışması, annenin farklı bir Bakanlıkta çalışması
durumunda ise, annenin çalıştığı Bakanlıkta Kreş bulunmamasının yazılı
beyanı durumunda, çocuklar ikinci öncelik hakkına sahip olarak
değerlendirilir. Annenin çalışmadığı, sadece babanın Bakanlığımızda
çalışması durumunda ise üçüncü öncelik hakkına sahiptir. Üstsoy
(öğrencinin üstsoyu) Bakanlık çalışanı ise dördüncü öncelik hakkına
sahiptir.
Diğer Kurum ve Kuruluşlarda
çalışmakta olan memurların başvuruları ise mevzuat kapsamında
değerlendirilir. Kuruluş amacı kendi personeline hizmet vermek olan
Kreşe, Kurum dışından gelen çocuğun kaydı yıllık olarak yenilenir. Bu
kapsamda Kurum dışından gelen çocuğun kaydı her Eğitim-Öğretim yılı
sonunda silinir. Yeni Eğitim–Öğretim yılı için tekrar müracaat etmesi ve
kontenjan olması durumunda ise Kurum dışı başvurularda öncelik hakkı
tanınır. Kurum dışı başvuruların, kontenjandan fazla olması durumunda
öncelik hakkı, bir önceki Eğitim-Öğretim yılında kayıtlı olan öğrencinin
olup (bu öğrenciler kuruma başlama tarihlerine göre), yeni müracaat
edenler de evrak kayıt sıra numarasına göre yerleştirilir.
2.
Çocuğunu Kreşe kaydettirmek isteyen Kurum İçi ve Kurum Dışı Kamu
Personelinin Kreş Başvuru Formlarını, Tarım ve Orman Bakanlığı Destek
Hizmetleri Dairesi Başkanlığının Web Sitesinde bulunan Online Formlar
kısmından temin ederek, Personel Bilgi Belgesini çalıştığı işyerinin
birim amirine onaylattıktan sonra 01.06.2023-15.06.2023 tarihleri
arasında Bakanlık Ana Hizmet Binasının misafir girişinde bulunan Genel
Evrak Birimine elden teslim etmesi gerekmektedir.
3.
Başvurular Kreş tarafından 16.06.2023-21.06.2023 tarihleri arasında
değerlendirilecek olup, asil listeden kayıt hakkı kazanan öğrenci
velilerine 22.06.2023 Perşembe günü mesai bitimine kadar, yedek listeden
kayıt hakkı kazanan öğrenci velilerine ise 10.07.2023 Pazartesi günü
mesai bitimine kadar SMS yolu ile bilgilendirme yapılacaktır.
4.
Asil listeden kayıt hakkı kazanan öğrenci velisinin, Tarım ve Orman
Bakanlığı Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığının Web Sitesinde bulunan
Online Formlar kısmındaki Kreş Kayıt-Kabul Formları başlığı altında yer
alan Veli Sözleşmesi (iki nüsha), Çocuk Aile Tanıma Formu, Acil Durum
Bilgi Formu ile çocuğa ait Nüfus Cüzdanı Fotokopisi, Aşı Kartı, 6 adet
fotoğraf, Sağlık Ocağı veya Hastaneden alınacak Sağlık Raporunu
23.06.2023-07.07.2023 tarihleri arasında; yedek listeden kayıt hakkı
kazanan öğrenci velisinin 11.07.2023-14.07.2023 tarihleri arasında; asil
ve yedek listeden kayıt hakkı kazanan öğrenci velisinin, 14.08.2023
Pazartesi gününden sonra vereceği (Belirlenen tarihten önce verilen
tahlil sonuçları kabul edilmeyecektir.) çocuğa ait boğaz kültürü ve
gaitada parazit tahlil sonuçlarını 28.08.2023-31.08.2023 tarihleri
arasında, Kreşin Öğrenci İşlerine eksiksiz olarak teslim etmesi
gerekmektedir. Evrakları eksik olan başvurular kabul edilmeyecektir.
5.
Mezun durumunda olan 2017 doğumlu öğrencilerimiz ile Kurum Dışından
kayıtlı olup tekrar kayıt hakkı kazanamayan öğrencilerimizin 07.08.2023
Pazartesi günü Kreşle ilişikleri kesilecektir.
6.
2022-2023 Eğitim-Öğretim yılı 04.08.2023 Cuma günü sona erecek olup,
2023-2024 Eğitim-Öğretim yılı 04.09.2023 Pazartesi günü başlayacaktır.