Bakanlığımız
Lodumlu kampüsünde bulunan Merkez Kreş ve Gündüz Bakımevine yapılacak
kayıtlara ve mezunlara ilişkin uygulama esasları aşağıdadır.
1.
2022-2023 Eğitim ve Öğretim Yılı için Merkez Kreş ve Gündüz Bakımevine;
2019 yılı ve öncesi doğumlu çocuklar ile 30.09.2022 tarihi itibariyle
ilkokul çağına gelmemiş çocuklar kayıt olabilecektir. Başvuru kabulleri Kamu Kurumlarınca Açılacak Çocuk Bakımevleri Hakkında Yönetmelik – Madde 11'e göre yapılmaktadır. 11. madde gereğince, kreşe
kayıtta öncelik hakkı; anne-babası Bakanlığımızda çalışan çocuklara
tanınır. İkinci öncelik hakkı; Bakanlığımızda çalışan annenin çocukları
içindir. Babanın Bakanlığımızda çalışması, annenin farklı bir Bakanlıkta
çalışması durumunda ise, annenin çalıştığı Bakanlıkta Kreş ve Gündüz
Bakımevi bulunmaması durumunda, çocuklar ikinci öncelik hakkına sahip
olarak değerlendirilir. Annenin çalışmadığı, sadece babanın
Bakanlığımızda çalışması durumunda ise üçüncü öncelik hakkına sahiptir.
Üstsoy Bakanlık çalışanları dördüncü öncelik hakkına sahiptir. Diğer
kurum ve kuruluşlarda çalışmakta olan memurların başvuruları ise mevzuat
kapsamında değerlendirilir. Kuruluş amacı kendi personeline hizmet
vermek olan kreşe, kurum dışından gelen çocuğun kaydı yıllık olarak
yenilenir. Bu kapsamda kurum dışından gelen çocuğun kaydı her
eğitim-öğretim yılı sonunda silinir. Yeni eğitim - öğretim yılı için
tekrar müracaat etmesi ve kontenjan olması durumunda ise kurum dışı
başvurularda öncelik hakkı tanınır. Kurum dışı başvuruların,
kontenjandan fazla olması durumunda ise evrak kayıt sıra numarasına göre
yerleştirilir.
2.
Çocuğunu Merkez Kreş ve Gündüz Bakımevine kayıt ettirecek olan
personelin Başvuru Formlarını 21.06.2022 - 08.07.2022 tarihleri arasında
mesai bitimine kadar https://www.tarimorman.gov.tr/DHDB/Link/41/Online-Formlar adresinden temin ederek, Bakanlık Merkez Kreş ve Gündüz Bakımevine onaylı olarak elden teslim etmesi gerekmektedir.
3.
Başvurular 18.07.2022-21.07.2022 tarihleri arasında değerlendirilecek
olup, kayıt hakkı kazanarak asil yerleşen öğrenci velilerine 22.07.2022
Cuma günü mesai bitimine kadar, yedekten kayıt hakkı kazanan öğrenci
velilerine ise 01.08.2022 Pazartesi günü mesai bitimine kadar SMS yolu
ile bilgilendirme yapılacaktır.
4. Asil olarak kayıt hakkı kazanan öğrencilerin kayıt - kabul için gerekli belgeler:
- Nüfus Cüzdanı fotokopisi,
- Aşı Kartı,
- 6 adet fotoğraf,
- Sağlık Raporu,
- Öğrenci Tanıma Formu,
- Veli Sözleşmesi,
- Acil Durum Bilgi Formu,
29.07.2022 Cuma günü mesai bitimine kadar, yedek listeden kayıt
hakkı kazanan öğrenci velilerinin ise 08.08.2022 Pazartesi günü mesai
bitimine kadar eksiksiz olarak teslim etmesi gerekmektedir. Evrakları
eksik olan başvurular iptal edilecektir.
5. Mezun durumunda olan 2016 doğumlu öğrencilerimizin 01.08.2022 tarihinde kreşle ilişikleri kesilecektir.
6.
Merkez Kreş ve Gündüz Bakımevi 01.08.2022 Pazartesi günü eğitim –
öğretime ara verecek olup yeni eğitim – öğretim yılı 05.09.2022
Pazartesi günü başlayacaktır.