11/09/2020 tarihli ve 31241 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Tütün Mamulleri, Makaron, Yaprak Sigara Kâğıdı ve Alkollü İçkilerde Ürün İzleme Sistemi Uygulama Genel Tebliği ile 06/06/2003 tarihli ve 25130 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Alkol ve Alkollü İçkilerin İç ve Dış Ticaretine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik kapsamında ithal edilecek alkollü içkiler için bandrol taleplerinin incelenmesinde ve onaylanmasında uyulacak usul ve esaslar aşağıda belirtilen şekilde uygulanacaktır.
Alkollü içki ithalatçısı firmaların bandrol talep usul ve esasları;
1. Firmalar; şekli ve içeriği Tütün ve Alkol Dairesi Başkanlığınca belirlenecek; Bandrol talep dilekçesi, dilekçe ekinde Bandrol Onay Başvuru Tablosu ve ekleri, Bir Önce Onay Verilen Bandrollere İlişkin Bilgi Tablosu ve ekleri ile Daireye başvurur. Bandrol onay başvuru tabloları Daireye hem pdf formatında, hem de excel formatında gönderilir.
2. Bandrol Onay Başvuru Tablosuna; başta yıl sonra 1 den başlamak ve her yıl başında yeni yıl ve yeni sıra numarasını kayıt ederek başvuru sıra numarası verilir. (örnek: Bandrol Başvuru Sıra No: 2021/1)
3. Başvuruda belgeler ve ekler; eksiksiz, formata uygun olarak, firma kaşesi ve temsile yetkili kişinin imzası ile doldurulur.
4. Başvurularda en fazla; Dağıtım Yetki Belgesinde belirtilen kategori ve ürün bazında planlanan faaliyet miktarında belirtilen litre/yılın bir aya denk gelen 1/12 si kadar talepte bulunabilir.
5. Faaliyetine çeşitli sebeplerle ara veren ve altı ay süresince Daireye satış miktarını sıfır (0) olarak bildiren firmalar ve sahip değiştiren firmalar satış bildirdikleri dönemdeki aylık satış miktarları ile orantılı bandrol talebinde bulunabilirler.
6. Sonraki taleplerde, bir önceki talepte aldığı bandrollerin tamamının gümrük beyannameleri kapatılarak vergilerin ödendiğine dair bilgilerin yeni taleplerde belirtilmesi ve Bir Önceki Onaya İlişkin Bilgi Tablosunun doldurulması zorunludur.
7. İlk kez alkollü içki ithalatı yapacak firmalar; ilk başvurularında her kategori için en fazla; distile içkilerde 3.000 adet, fermente içkilerde (şarap, yarı köpüren şarap, köpüren şarap ve benzer fermente ürünler için) 10.000, (bira için) 25.000 adet bandrol onayı talep edebilir. Bir yıl içindeki işlemlerinde her talep bir önceki talebin en fazla % 10 fazlası olarak tekrar edebilir. Sonraki yıllarda talepler aylık ve yıllık satışları ile orantılı olmak zorundadır.
Tütün ve Alkol Dairesi Başkanlığı bandrol talebinin incelenmesi ve uygunluk onay usul ve esasları;
1. Talepler geliş sırasına göre; firmaların geçmiş dönemlerdeki talepleri, aylık satış bilgileri, Daireye karşı yükümlülüklerini (aylık satış bildirimlerini yapmak, hizmet ücretini ödemiş olmak, bilgi ve belgeleri zamanında vermek gibi) yerine getirmesi de değerlendirilerek işleme alınır.
2. Bandrol talep dilekçesi ve başvuru belgeleri incelenerek, varsa eksik bilgi ve belge tamamlatılır.
3. Başvuru tam ise, başvuru içeriği bilgi ve belgelerin mevzuata uygun olup olmadığı incelenir; uygun değil ise bandrol talebi reddedilir, Bandrol Onay Başvuru Tablosuna göre yapılan inceleme sonucunda talep uygun ise bandrol uygunluk onay yazısı hazırlanarak Başkan imzasına sunulur.
4. Daire başvurudaki miktarları firmanın geçmiş dönem taleplerini, aylık satış miktarlarını, yapılan denetim ve incelemeleri de gözönüne alarak; tamamen ve/veya kısmen karşılayabilir.
5. Daire; aldıkları bandrolleri kayıp ve/veya zayi eden, satışları ve piyasadaki işlemlerinde uyumsuzluk olan firmalara dair risk unsurlarını değerlendirerek, bandrol taleplerini ürünlerin gümrük beyannamelerinin kapatılmasından ve vergilerinin ödenmesinden sonra değerlendirir.
6. Bandrol uygunluk onay yazısının ilgililere (Darphane/firma vs) elektronik ortam aracılığı ile iletilmesi esastır.
7. Taleplerin incelenmesi sırasında ve firma işlemlerinin her aşamasında ihtiyaç duyulması halinde Daire;
7.1. Ürünlerden içerik ile beyan arasında doğrulama yapılabilmesi amacıyla numune isteyebilir.
7.2. Ürünlere ilişkin ilave bilgi ve belge isteyebilir.
7.3. Ürünlerin kategorisini tespite yönelik ilave analiz isteyebilir.
7.4. Ürünlerin ve bandrollerin bulunduğu antrepo, depo, ofis gibi yerlerde personel görevlendirerek inceleme ve tespit yaptırabilir.
Yukarıda sayılan hallerde ortaya çıkacak tüm masraf ve harcamalar firmalar tarafından karşılanır.
Bu genelge ile 12/7/2020 tarihli ve 85469052-010.06.01-E.1711150 sayılı Alkollü İçki İthalatında Bandrol Talebinde Bulunulması, İncelenmesi ve Onaylanmasında Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Genelge yürürlükten kaldırılmıştır.
Ekler : 2.2.3. Alkollü İçki İthalatında Bandrol Talebinde Bulunulması, İncelenmesi ve Onaylanmasında Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Genelge