İdari İşler ve Koordinasyon Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Genel Müdürlüğün yürüttüğü projelere ilişkin yatırım programı teklifini hazırlamak, izlemek, değerlendirmek ve koordine etmek.
b) Genel Müdürlüğün cari ve yatırım bütçeleri ile performans programını, kalkınma plan ve programları ile stratejik plan çerçevesinde hazırlamak, değişiklik tekliflerini ilgili birimler ile işbirliği yaparak değerlendirmek.
c) Genel Müdürlüğün iç ve dış kaynaklı projelerinin belirli periyotlarla fiziki ve nakdi performanslarını izlemek, gelişmelere ilişkin raporları ilgili birimlere göndermek.
ç) Bütçe, proje ve programlarla ilgili konularda daireler arası koordinasyonu sağlamak ve ilgili birimlere iletmek.
d) Genel Müdürlük bütçesi ile ilgili tenkis, ödenek gönderme işlemleri yapmak ve yıllık kesin hesap kanun tekliflerine ilişkin bilgileri hazırlamak ve ilgili birime göndermek.
e) Genel Müdürlüğün iç kontrol ile ilgili çalışmalarını yürütmek ve birimler arasında koordinasyonu sağlamak.
f) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununa göre kamuoyuna açıklanacak raporları periyodik olarak hazırlamak ve ilgili birime iletmek.
g) Genel Müdürlüğün görev alanına giren konulardaki mevzuat tekliflerini hazırlamak, taslaklar hakkında görüş oluşturulmasını sağlamak, diğer kurumlardan gelen kanun, yönetmelik gibi mevzuata ilişkin düzenlemelerle ilgili Genel Müdürlük görüşünü oluşturmak.
ğ) Avrupa Birliği ve uluslararası kuruluşlar ile yapılacak çalışmalarda Genel Müdürlük birimleri arasında koordinasyonu sağlamak.
h) Ülkemizin diğer ülkelerle ikili ilişkiler çerçevesinde yürüttüğü çalışmalarda Genel Müdürlük birimleri arasında koordinasyonu sağlamak.
ı) Genel Müdürlüğe intikal etmiş talep, şikayet ve soru önergeleri ile diğer yazışmaların cevaplandırılmasında koordinasyonu sağlamak.
i) Genel Müdürlük personeliyle ilgili izin, rapor, tayin, terfi, görevlendirme, ödül, ceza gibi tüm iş ve işlemler ile ilgili yazışmaları yürütmek. Koordineli olarak, Genel Müdürlük içerisinde ve Bakanlığın diğer birimleriyle ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarla yazışmaları yapmak.
j) Genel Müdürlüğün evrak, kayıt, dosyalama ve arşiv hizmetlerini yürütmek, gelen yazı ve belgelerin ilgili daire başkanlıklarına ve Makama sunulmasını sağlamak.
k) Genel Müdürlüğün temizlik, aydınlatma, ısıtma, haberleşme, taşıma, bakım, onarım hizmetlerinin ilgili birim ile koordinasyonunu sağlamak.
l) Genel Müdürlüğün ve daire başkanlıklarının malzeme, araç, gereç, kırtasiye ve sarf malzemesi ve demirbaş malzeme ihtiyaçlarının talebi üzerine, teminine yönelik satın alma işlemlerini gerçekleştirmek.
m) Genel Müdürlük emrindeki hizmet taşıtlarının, daire başkanlıklarının ihtiyaçlarına göre tahsis, kullanım ve kontrolünü yapmak, bunların bakım, onarım ve yakıt ikmali işlerini yürütmek.
n) Genel Müdürlük sivil savunma hizmetlerini ilgili mevzuat çerçevesinde yürütmek, seferberlik ve koruyucu güvenlik hizmetlerini denetlemek.
o) Kalkınma plan ve programları ile icra planında yer alan tedbirlerin uygulamalarını takip etmek, gerekli tedbirleri almak, koordinasyonu sağlamak.
ö) Mevzuat taslakları ile birden fazla birimi ilgilendiren konularda Genel Müdürlük görüşünü tespit etmek ve Bakanlık içi ve dışı kuruluşlarla koordinasyon ve işbirliğini sağlamak.
p) Genel Müdürlüğün bilgi işlem ve veri tabanları ile ilgili çalışmalarda koordinasyonu sağlamak.
r) Genel Müdürlüğün faaliyet raporlarıyla ilgili çalışmaları yürütmek.
s) Genel Müdürlük personelinin maaş, fazla mesai, harcırah işlemlerini yapmak, maaş verilerini Kesenek Bilgi Sistemi ile Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirmek, aile yardımı ve ek ödeme gibi sosyal yardımların takibi ve güncellemeleri ile Sosyal Güvenlik Kurumu HİTAP işlemlerini yürütmek.
ş) Genel Müdürlük SGB.net ve Muhasebat Yönetim Sistemleri kullanıcılarına şifre tanımlamak.
t) Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) sistemi üzerinden gelen vatandaş başvurularının cevaplandırılmasında koordinasyonu sağlamak.
u) Genel Müdürlüğün yurt dışı geçici görevlendirme ile ilgili yazışmaların birimler arasındaki koordinasyonunu sağlamak.
ü) Genel Müdürlüğümüzün kullanımında olan ve proje kapsamında temin edilen tüm demirbaşlarının taşınır mal işlemlerinin, 5018 sayılı Kanun ve Taşınır Mal Yönetmeliği kapsamında yürütmek.
v) Genel Müdür tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.