Tarım ve Orman Bakanlığı kendi bünyesinde bulunan bir yazılım ekibinin geliştirdiği tamamen yerli ve milli olan personel bilgi sistemine geçiyor. Bu sistem sayesinde bakanlık çalışanlarının tümünün özlük işlemleri bu sistem üzerinden yürütülecek.
Tarım ve Orman Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü ile Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığında görevli bir yazılım ekibi tarafından tamamen öz kaynaklarla geliştirilen yerli ve milli "Personel Bilgi ve Yönetim Sistemi" yazılımı yakında hayata geçecek.
15 MİLYON LİRALIK YATIRIM GEREKTİRİYORDU
Yaklaşık 15 milyon lira yatırım gerektiren fakat Bakanlığın kendi personelleri tarafından geliştirilerek bu maliyetten kurtulduğu uygulama ile Bakanlık merkez ve taşra teşkilatında görev yapan yaklaşık 152 bin personelin özlük bilgileri, atama, yer değiştirme, kadro, terfi, emeklilik, disiplin, izin, mal bildirimi gibi iş ve işlemleri yapılabilecek.
YAZILIMIN 1. FAZI TAMAMLANARAK 400 KİŞİYE EĞİTİM VERİLDİ
Yazılımın 1. fazı olan memur personel takip bölümü tamamlanarak, yapılan test ve eğitim süreci sonrasında, sistemin kullanımı ve geliştirilmesi ile ilgili taşra teşkilatında görevli yaklaşık 400 kişiye hizmet içi eğitimler verildi. Uygulamanın Bakanlığın en uç birimlerine kadar yaygınlaştırılması için çalışmalar ise devam ediyor.
PERSONEL VE VAKİT TASARRUFU SAĞLANACAK
Hizmete sunulacak olan uygulama ile her birim kendi personeli ile ilgili bilgiyi yetkisi dâhilinde görebilecek, düzenleyebilecek ve iş ve işlemlerini uygulama üzerinden gerçekleştirilecek. Merkez ve taşra teşkilatı hizmet birimlerinin tamamında birçok iş elektronik ortamda ve otomatik olarak yapılacağından personel ve vakit tasarrufu da sağlanmış olacak.
Ayrıca, bu uygulama sayesinde Bakanlığın en önemli ihtiyaçlarından biri olan personelin kendilerine ait özlük bilgilerini takip edebilecekleri ve taleplerini iletecekleri bir ortam oluşturulacak.
HATALI VERİ GÖNDERİLMESİNİN ÖNÜNE GEÇİLECEK
Sistemle ayrıca çalışanların bilgi, deneyim, yetenek, eğitim, uzmanlık gibi bilgileri derlenerek istatistiki veriler toplanmak suretiyle ihtiyaca göre ilgili birim veya makamlara iletilebilecek. Sosyal Güvenlik Kurumu Hizmet Takip Programı (HİTAP) verilerinin elektronik ortamda aktarımı sağlanacak ve hatalı veri gönderilmesinin önüne geçilecek.
SİSTEMİN MEMUR PERSONEL TAKİP BÖLÜMÜ ŞUBAT'TA KULLANIMA AÇILACAK
Uygulamanın 1. fazı olan memur personel takip bölümü Şubat 2019 tarihinde tüm hizmet birimlerinin kullanımına açılacak olup, 2. fazında ise BELGENET, ARŞİVNET ve e-imza ile entegrasyon çalışmaları, sözleşmeli personel ve işçi personelle ilgili yazılım geliştirmeleri yapılacak.